20 Eylül 2018 Perşembe

19 Eylül Gaziler Günü

Bu yazıyı gaziler gününde yazabiliyor olmak isterdim fakat kişisel sebeplerden dolayı maalesef yazamadım. Fakat bu konuyu da atlamak istemedim. Kısaca bu konudan bahsetmek istiyorum.
Ülkemizde Gazilik unvanı devlet tarafından verilir. En büyük Gazi, bu unvanı 19 Eylül 1921 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin kararı ile alan vatanın kurtarıcısı ve kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’tür. 2002 senesinde çıkartılan yasa ile 19 Eylül günü Gaziler Günü olarak kabul edilmiştir. (*) 
Yandaki fotoğrafı bilmem hatırlar mısınız?V Vaktiyle basında yer almıştı. Bende  açtığım ilk blogumda bu konuda bir yazı yazmıştım tekrar değinmek istiyorum.. 
Oğuzhan Uğuru bir çoğunuz bilir. Sosyal medya hesabında Gaziler gününde bu fotoğrafı paylaşmıştı paylaşımın altındaki yorumlardan birinde aynen şöyle bir yazı gördüm "Geçen sene 30 Ağustos’ta Vatan’da görevliyim.Aynen aktarıyorum. Geçit bitti. Kodamanlar passatlara atlayıp hızlıca gittiler. 70-80 yaşındaki gazilerimiz de yürüyerek gittiler. Ellerinde Türk bayrakları.Ağlamamak için zor tuttum. Öbür tarafta hesap çetin. Çünkü bu ayıp hepimizin."
Hiç bir düzeltme yapmadan yazılan yorumu direkt kopyaladım. Resimdeki olayı kısaca hatırlatacak olursak sanıyorum 2014 yılında gaziler gününde yaşanan bir hadiseydi. Zonguldak'ta yağmur altında düzenlenen Törende Vali Ali Kaban, Belediye Başkanı Muharrem Akdemir ve 3'üncü Jandarma Eğitim Tugay Komutanı Tuğgeneral Birol Şimşek, korumalarının tutuğu şemsiyelerle yağmurdan korunurken Muharip Gaziler Derneği Şube Başkanı Ramazan Çakal ise şemsiyesiz olarak protokolde yer aldı ve tören boyunca ıslandı.  Peki buna tepki verdik mi? Tepkilerimiz etkili oldu mu?  Ülkesi için vatanı için onuru ile mücadele etmiş ve gazi unvanı almış bir insandan bahsediyoruz. Üzerine inanın çok şey söylenir ama ben sadece soru sormak istiyorum sizlere. Bu durumları gördüğünüzde ya da tanık olduğunuzda içiniz sızlamıyor mu? Utanmıyor musunuz mesela? Burada kişi kurum ya da kuruluşları suçlamıyorum. Hepimizin vicdanını sorguluyorum.  

En Yaşlı Gazimiz Hüseyin Kaçmaz
Ve son olarak Gelibolu ya 57. Alaya ziyarete gittiyseniz orada torununun elinden tutmuş bir dede torun heykelini görmüşsünüzdür.O heykeldeki  En Yaşlı Gazimiz Hüseyin Kaçmazdır.
Balkan, Çanakkale ve Kurtuluş savaşlarında 14 yıl savaşmış ve İstiklal madalyası Gazi Mustafa Kemal tarafından bizzat kendisine takılmış. 









Sizden küçük bir rica. Eğer yazıyı okuduysanız eklediğim bu 25 dk lık videoyu da izlemenizi önemle rica ediyorum. Çanakkale 57. Alayda Rehber,  Gazimiz Hüseyin Kaçmaz'ı anlatmakta. O kadar güzel anlatıyor ki üzerine herhangi bir şey yazmak istemedim.

Şehit ve gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz.



Kaynak:(*) https://siyasetdergisi.com.tr/19-eylul-gaziler-gunu-tarihi-gelisimi-ve-anlami/
alınmıştır.Bilgilerinize.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder