27 Eylül 2017 Çarşamba

Contact Lens

8 yıllık gözlüklü hayatımı bir kaç ay önce lense geçişim ile sonlandırmış bulunmaktayım. Benim için radikal denebilecek ani bir karar ile doktora gidip lense geçtim. İş arkadaşımın yoğun desteği sağolsun :)  Lense geçmek isteyenler için biraz tecrübelerimden bahsetmek istiyorum. İdealtepe Göz Hastanesinde Gülten Manav Ay kontrolü ile lense geçiş hikayem başladı. Kontrol esnasında bu bilginin verilmesi gerekiyor ona istinaden göz çapı doktor tarafından ölçülüyor, çoğu zaman şanssızımdır ama o gün şansıma gözüme uygun ellerinde deneme lensi bulunuyordu hemşire ile deneme lensinin takılıp çıkarılması konusunda bilgiler verildi lensi bir kaç kez hemşire gözüme takıp çıkardı sonra aynı işlemi benim yapmamı bekledi takma konusunu benim için hüsrandı açıkçası. Sonuç itibari ile lenslerime kavuştum ve atasun optikten resimdeki markaya ait lenslerimi ve lens suyumu aldım. Eve gelince lensi çıkartıp takmaya çalıştığım zamanı hatırlıyorum da 2,5 saat takmak için uğraşmıştım yaşadığım pişmanlığı anlatamam neden gözlüğü bırakıp lense geçtiğime dair aklımdan geçenleri tahmin bile edemezsiniz. Zaman içerisinde çıkartıp taktıkça bu süre 26 dk, 15,10,5 derken şuan iki gözüme lensi 1 dk gibi bir sürede takıyorum. Temiz kullanım konusunu duymuşsunuzdur gözlerin mikrop kapmaması için muhakkak eller takıp çıkartılırken yıkanmalı ve mümkünse elleri kurulamak için kağıt havlu kullanılmalı çünkü havlunun elinizde bırakacağı elbise tüyü gibi küçük tüyler lense yapışırsa can yakıcı olabiliyor. Unutmadan göz kuruluğuna karşı tek kullanımlık ya da damla şeklinde suni gözyaşı damlası kullanmanızı öneririm gözleri inanılmaz derecede rahatlatıyor. Sürekli pc başında olmanız gereken bir işte çalışıyorsanız ya da gözlerinizde normalde de kuruluk şikayeti varsa çokça ihtiyacınız olacak. Ve lens takan her insanın gözyaşı damlası dışında lens kabı ve suyunu yanında bulundurması şart. Gün içerisinde lensinizi çıkartmanız gereken bir durumla karşılaşma ihtimalinize karşı önlem mahiyetinde mutlaka yanınızdan ayırmamanız gerek. Çantada sürekli taşımak biraz problemli bir durum olduğu için ben ofiste çekmecede açılmamış bir kutu lens suyu bıraktım.(tedbir şart) Malum lensleri her akşam lens kabına koymalısınız bu sebep ile de lens suyu sizin için olmazsa olmaz bir parça. Gün aşırı ya da her gün lens kabındaki suyu yenilemelisiniz bu kadar sık kullanıldığı için ise çabuk bittiği için 3 al iki öde gibi kampanyaları kaçırmamalısınız. Son olarak eğer tereddütleriniz varsa benden kocaman bir tavsiye 8 yıllık gözlük deneyiminden sonra lens bir lütuf. :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder