24 Şubat 2019 Pazar

Hakikat, Elbet Bir Gün

"Deli dediğin gerçeği çalınandır”
Bütün normallerin değiştiği, değerlerin alt üst olduğu ‘uzak’ bir ülkede, hepimizin cebinden çıkması muhtemel o son mektubun şarkılarla beraber anlatılan, etkileyici hikayesi. 
Uzak olmayan bir distopya.
KÜNYE:
Yazan 
Berkay Ateş
Yöneten 
Serkan Salİhoğlu
Dekor ve Işık Tasarımı
Cem Yılmazer
Kostüm Tasarımı
Başak Özdoğan
Müzik
Erdem Doğan
Hareket Düzeni
Gizem Erdem
Oyuncular 
Gizem Erdem, Seda Türkmen, Emir Çubukçu, Can Kulan, Berkay Ateş
Asistanlar 
Aslı Ceren Bozatlı, Tara Haçikoğlu

Yorum Köşesi
Çok sevdiğim bir yakınım sayesinde geçtiğimiz günlerde bu tiyatro oyununu izleme fırsatım oldu. Yaratılan distopya ile insanı içine çektiği bir gerçek.  90 dakikalık bir tiyatro oyunuydu ve  hiç ara vermeden sergilendi.Bu konuda oyuncularında performanslarının ve enerjilerinin düşmeden oyunu sahnelemeleri şahaneydi. Oyunun başlangıç bölümlerinde konuyu anlamaya çalışmak ve bitene kadar taşları yerine oturtma görevi seyircideydi. Seyirciye bu noktada sanki çok yüklenilmiş gibiydi bu yüzden olsa gerek bazı noktalarda seyircide  dikkatlerin dağılması gibi durumların  yaşanmasına sebep oldu.Bu durum belkide hazıra ve düşünmeden izlemeye alıştırıldığımızdan olsa gerek..Oyunun tanıtımında dedikleri gibi aslında uzak olmayan bir distopya bazı yerler o kadar tanıdık geliyor ki şaşırıyor insan.Oyuncular,ışık,ses,müzik,kostümler tam anlamıyla mükemmeldi. Berkay Ateş ve Seda Türkmen in oyunculuklarını zaten severdim fakat onları sahnede izlemek şahaneydi.  Eğer şehrinize gelirse mutlaka izlemenizi tavsiye ederim. İnternette oyun ile ilgili bazı sahnelere ait video kesitleri mevcut fakat ben burada paylaşmak istemedim gizemini koruması gerektiğini düşünüyorum. Ama oyundan aklımda kalan bir cümleyi burada paylaşmak isterim. "Vazgeçmek özgürleştirir insanı." daha nice sözler var aklımda ama en çok bu cümlenin geçtiği sahnede kendimi özdeşleştirdim belkide..
Şimdilik hoşçakalın..

Kaynak:"1" Tiyatro Hakkındaki bilgiler http://www.zorlupsm.com/tr  dan 

alınmıştır.Bilgilerinize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder